Головна » 2016 » Серпень » 12 » Впровадження інноваційних технологій в педагогічний процес дошкільного навчального закладу
09:35
Впровадження інноваційних технологій в педагогічний процес дошкільного навчального закладу

Впровадження інноваційних технологій  в педагогічний процес дошкільного навчального закладу

Реформування дошкільної освіти з метою більш повного задоволення запитів батьків та інтересів дітей висуває нові вимоги до дошкільного навчального закладу. У нормативних документах (Закон України «Про дошкільну освіту», Базовий компонент дошкільної освіти в Україні, Державна національна програма „Освіта (Україна XXI століття)” та ін.) позначені нові цілі та пріоритети дошкільної освіти, а саме: «інноваційний характер освітньої діяльності, використання сучасних виховних та навчальних технологій».

Педагоги  дошкільного навчального закладу мають чітко усвідомити, що на сучасному етапі розвитку суспільства ефективне вирішення пріоритетних завдань розвитку, навчання та виховання дітей неможливе без пошуку оптимальних форм організації освітнього процесу, використання перспективного передового досвіду, а також здійснення інноваційної діяльності.

 Тому 05.08.2016 року на базі дошкільного навчального закладу ясла-садка комбінованого типу №12 «Золота рибка» м. Умані ,за сприяння голови райдержадміністрації Л. М. Денисюк та УДПУ,  був проведений міжрайонний семінар-практикум «Підвищення компетентності щодо впровадження інноваційних технологій в освітній процес дошкільного навчального закладу». Учасниками семінару були виконуюча обов`язки начальника районного відділу освіти Семиволос Л.В., завідувач РМК Терещук Т.С., методист РМК Єременко О. В., завідувачі, методисти дошкільних закладів №1,4,5,6 м.Христинівки ДНЗ «Колосочок» смт. Верхнячки та директори та вчителі початкових класів Христинівської ЗОШ №2 І-ІІІст. та Верхняцького НВК «Зош І-ІІІст. №1- ліцей».

До уваги слухачів була представлена презентація інноваційних технологій:

  • Мнемотехніка

1    Педагогіка М. Монтессорі  (“Будинок вільної дитини”)

2    Методика навчання дітей читанню М. Зайцева

3    Логічні блоки Д`єнеша

4    Коректурні таблиці Н.Гавриш

  • Теорія розв’язання винахідницьких завдань (автор Г.С. Альтшуллер)
  • Кольорові палички Кюїзенера
  • Розвивальні ігри В.В.Воскобовича
  • Школа ейдетики (автор О.Пащенко)

Крім теоретичної частини відбувся і практичний етап, на якому було продемонстровано та проведено учасниками приклади застосування інноваційних технологій на практиці: працювали за зразком, за правилами, була задіяна зорова пам`ять, увага, образне мислення,ерудиція, фантазія, вміння логічно міркувати і робити висновки.

Атмосфера семінару-практикуму була творчою, ефективною, захоплюючою.

Отже, інноваційна діяльність - розробка, апробація та впровадження педагогічних технологій значною мірою сприяють підвищенню ефективності освітнього процесу, застосуванню саме тих засобів, методів і прийомів розвитку, навчання та виховання дітей, які є необхідними саме тут і зараз.

       І тому  подальша  робота це - теоретичне опрацювання літературних джерел, консультативні форми роботи, проведення навчальних семінарів, науково – практичних та семінарів – практикумів, вибір творчої групи для апробації, проведення періоду апробації, створення міні методоб’єднань за проблемою, корекція результатів та розширення діапазону апробації, узагальнення матеріалів.

Було обговорено доцільність використання даних технологій та методик в дошкільному закладі. Як підсумок, виконуюча обов`язки начальника районного відділу освіти Семиволос Л.В., зробила акцент на актуальності впровадження інноваційних технологій  в педагогічний процес дошкільного навчального закладу. Наголосила, що організація інноваційної діяльності в дитячому закладі вимагає особливої уваги. Але вибір практиками тієї чи іншої технології має залежати передусім від потреб дітей, обізнаності у проблемі та професійної майстерності педагогічних працівників.

Тому, з 1 вересня 2016 року на безоплатній основі для батьків в районі почне свою роботу «Школа раннього розвитку дитини» на базі :

-         ДНЗ  №1 м. Христинівка -  за методикою Теорія розв»язання винахідницьких завдань (старша група), Ейдетика (молодша група);

-         ДНЗ  №4 м. Христинівка - за методикою «Гуманістична педагогіка М. Монтессорі» (І молодша група), кольорові палички Кюїзенера (ІІ молодша група), Коректурні таблиці Н. Гавраш (середня група);

-         ДНЗ  №5 м. Христинівка - за методикою Коректурні таблиці Н. Гавраш (старша група), кольорові палички Кюїзенера (середня група), педагогіка М. Монтессорі («Будинок вільної дитини»);

-         ДНЗ «Колосочок» смт. Верхнячка - за методикою кольорові палички Кюїзенера (середня група);

Реформування освітньої галузі зумовлює потребу в оновленні професійної підготовки, стилю професійної діяльності педагога, його компетентності, професійних якостей, здатності працювати в інноваційному режимі.

                                                     Завідуюча ДНЗ №5 «Мальва» О. В. Левченко

Переглядів: 295 | Додав: Микола | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: