Семенюк Ольга Володимирівна

                                                                               Штовба Любов Василівна

                                                                           Мельник Валентина Олексіївна

                                                                   Коннова Любов Василівна

                                                                       Запаско Вікторія Григорівна

                                                                   вчителі початкових класів

      Розсішської ЗОШ І – ІІІ ступенів

                                                                            Христинівської районної ради.

 

                                   Урок – тренінг

                                       1 клас

Тема: Дитина вдома. Побутові небезпеки.

Мета:Формувати ключові компетентності:

- вміння вчитися- ознайомити учнів з правилами безпечної поведінки вдома, обговорити з учнями небезпечні ситуації , що можуть статися вдома, навчити правил користування побутовою технікою;

  - предметна компетентність - формувати вміння і навички, які допоможуть уникнути побутових небезпек під час відсутності батьків;

  - здоров'язбережувальна  компетентність - виховувати почуття відповідальності за своє життя, дії та вчинки, обережність, вміння чинити розсудливо.

 Очікувані результати : учні повинні знати правила користування електричними приладами, небезпечними предметами та побутовими хімічними речовинами,  вміти уникати небезпечних ситуацій вдома.

 Обладнання та матеріали: підручник «Основи здоров'я» І. Д. Бех, робочий зошит, ситуативні малюнки, картки.                                      

                                 Хід уроку:

І. Вступна частина.

1. Організаційний момент.

Що корисно? Що шкідливо?

Як здоров'я нам зміцнити,

Відчувати повінь сили

І ніколи не хворіти?

2. «Павутинка настрою.»

- Посміхніться один одному , висловіть свої побажання .

(Діти сидять на килимі. Перший учень бере клубок ниток, посміхаючись і висловлюючи свої побажання, кидає клубок іншому учневі, тримаючи нитку. Цей клубок потрібно перекидати в будь-якому напрямку, щоб вийшла павутинка з ниток)

2. Мотивація навчальної діяльності

 Відгадування загадок.

 Є у нас в квартирі робот,

 Має він великий хобот.

 Любить робот чистоту

 І гуде, як лайнер: «Ту-ту-у».

                        (Пилосос)

  Суп, морозиво, ковбаси,

  Сало, м'ясо, яйця, кваси…

  Все в животику ховає

  І свіженьким зберігає.

                       (Холодильник)

- Де ви можете зустріти ці предмети  ? Які ще предмети домашнього вжитку є у вас  вдома?

  3. Повідомлення теми і мети уроку.

- Що таке небезпечні ситуації?(Це, коли життю і здоров'ю людини є загроза.) 

- Що повинна робити людина, щоб уникнути небезпеки?(Дотримуватися правил безпеки. Має бути готова до небезпеки.)

- Що ви вже знаєте про те, як себе поводити, коли залишаєтеся самі вдома?

Гра «Будинок  очікування»

(На плакаті зображений малюнок багатоповерхового будинку. Кожній дитині дається віконечко і пропонується розмістити його на тому рівні, який відповідає знанням дітей про безпеку вдома.)

ІІ. Основна частина.

          1. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

Робота за підручником(с. 82-85)

- Читання вірша О. Орача (с. 82.)

- Бесіда за змістом вірша.

Робота в зошиті (с. 40)

- Проведи олівцем доріжки від кожної тваринки до її хатинки.

Рухавка «Фруктовий коктейль»

Всі стають в коло вчитель пропонує запам'ятати кожному свою назву «Банан, лимон, апельсин,…)

Вчитель говорить: «Увага! Я-бармен, хочу приготувати коктейль з бананів. ( «Банани» міняються місцями , хто останнім стає в коло, той - бармен і замовляє свій коктейль.

Робота за підручником.

- Бесіда за малюнком с.83.

Робота в малих групах.

Об'єднуємо дітей в групи, використовуючи картки із зображенням побутових предметів.(Електроприлади, ріжучо-колючі предмети, предмети побутової хімії, легкозаймисті.)

Кожній групі пропонується назвати  предмети  які вони обрали одним словом,

за допомогою жестів показати, як працює ( використовується) той чи інший предмет.

  • Яку небезпеку можуть вам принести ці предмети? Чому?        

Робота в зошитах с. 41.-42.

Рухавка «Якщо хочеш бути здоровим»

Якщо хочеш бути здоровим, роби так…(руки вгору)

Якщо хочеш бути здоровим, роби так…(руки вниз)

Якщо хочеш бути здоровим

Посміхнись і будь бадьорим,

Якщо хочеш бути здоровим, роби так

(Повторюємо з іншими рухами).

ІІІ. Заключна частина.

Узагальнення і систематизація отриманих знань.

Робота за підручником с. 85

Гра «Підкажи словечко»

  • Щоб різати папір тобі потрібні…(ножиці)
  • Не можна торкатися чайника, який стоїть на вогні, оскільки він…(гарячий)
  • Відкрита електрична розетка - це …(небезпечно)
  • Якщо ти обережний і…(уважний) навіть удома, з тобою нічого поганого не станеться.
  • Ніж – це …(гострий) предмет.
  • Якщо стався…(нещасний) випадок, потрібно викликати «Швидку допомогу»
  • Електрична …( розетка) може бути небезпечною, якщо сунути в неї пальці.
  • Висовуватися у відчинене … (вікно), якщо немає грат.

Підсумок уроку.

Гра «Скринька»

  У скриньці  знаходяться малюнки із зображенням різних предметів і речовин. Вчитель пропонує кожному учневі по черзі підійти до скриньки і розподілити  предмети на дві групи: «Безпечні предмети», «Небезпечні предмети».                

- Діти, давайте повернемося до «Будинку очікування», знайдіть своє віконечко і розмістіть його на тому поверсі, на скільки збагатилися ваші знання про безпеку вдома.

Побажання.

Гра «Комплімент»

Учитель просить учнів подивитись на сусіда, посміхнутись і побажати йому щось приємне.

Додатки до уроку

                                                Урок розроблений групою вчителів

Христинівської спеціалізованої школи І –ІІІст. №1

 ім. О.Є. Корнійчука

Луговською Л.А.

Гриб М.А.

Фещенко Н.С.

Микицей О.М.

Ладняк В.В.

Сологуб Ю.А.

2 клас

Мета: : розглянути значення розпорядку дня для здоров’я; продовжувати формувати в учнів уявлення про здоров'я та його значення для навчання, спілкування, повноцінної праці та відпочинку; розширювати набуті знання про режим дня;  розвивати бажання щоденно піклуватися про своє здоров'я; виховувати почуття гармонії з навколишнім середовищем та оточенням.

Обладнання: малюнок дерева, картки до гри, завдання для роботи у групах (квіти), підручник, робочий зошит.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку

Девіз уроку

Головне — здоровим бути —

Це потрібно всім збагнути!

Бо як є здоров’я й сила,

То весь світ людині милий.

Вправа «Очікування»

- Яким би ви хотіли бачити урок? (Відповіді дітей.)

- Що ви чекаєте від нього?

- Що для цього потрібно робити?

ІІ.Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні ви більше дізнаєтесь про режим дня.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Учитель. Що найдорожче і найцінніше в житті?

- Чому так говорять? (Робота над прислів'ями.)

● Здоров'я — найдорожчий скарб.

● Без здоров'я немає щастя.

● Сміх — половина здоров'я.

- Які прислів'я про здоров'я ви знаєте?

- Для чого потрібне здоров'я?

Руханка (додаток)

Інтерактивна вправа «Світлофор»

(Діти сигналізують картками зеленого і червоного кольору про правильне чи неправильне твердження.)

Учитель. Що ви вважаєте ?

(Прокинутися вранці завчасно, покинути незастелену постіль, чистити зуби вранці і ввечері,  сніданок складається з 3 страв, прогулянка, довго сидіти за комп’ютером, достатній сон)

Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

- Що таке режим дня?

- Чи встигаєте зробити зарядку, поснідати?

- Чи відразу встаєте з ліжка, коли вас розбудять?

Отже, режим дня— це точно встановлений розпорядок життя людини протягом дня, необхідний для збереження її здоров’я .

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Створення проблемної ситуації

- Що це таке?

(Учитель загадує загадку.)

Щоб усе встигати,

Щоб здоров’я мати

Треба всім нам діти

Що знати? ….

- Звичайно — це режим дня!

- Чому кажуть, що потрібно дотримуватись режиму дня?

IV. Вивчення нового матеріалу

Вправа «Шифрувальник»

(Діти розшифровують спочатку одне слово, учитель записує в першу квітку і розповідає про них.)

Нокра оідб чіовер (ранок, вечір, обід)

Розповідь учителя з елементами бесіди

Людина — живий організм. Вона росте і розвивається. У неї змінюється маса тіла, зріст, розміри всіх органів, м'язи, сила. Кожна людина має свій колір шкіри, волосся, свій пульс, частоту дихання. Вона спроможна виконувати якусь дію: працювати, рухатися. Усі ці показники є фізичними показниками здоров’я. Тобто це — фізичне здоров'я. Якщо не будете дотримуватись режиму дня, то не збережете своє здоров'я

Руханка (додаток)

Робота з підручником

Учитель. Розгляньте малюнки.

Робота в парах ( обговорення малюнків за підручником за частинами доби)

Висновок. Що в кожну пору доби ми повинні дотримуватись режиму дня..

Релаксаційна пауза

Учитель. А зараз заплющте очі і пригадайте найпрекрасніше місце, де ви коли-небудь були. Вирушайте в уявну подорож до цього місця. Роздивіться довкола:

- Що ви бачите (річку, море, гори, ліс, степ...)?

- Що ви чуєте (спів пташок, шелест листя, шум прибою...)?

- Які запахи відчуваєте (аромат квітів, скошеної трави, соснового лісу,..)?

- Діти, розкажіть, що ви уявили і що відчули під час цієї «подорожі».

V. Закріплення, поглиблення знань учнів

Учитель. Люди також є частиною природи (довкілля). Щоб бути здоровим, необхідно дихати чистим повітрям, пити джерельну воду, вживати натуральні продукти, загартовуватись.

Робота з підручником (с. 13)

- Чому треба берегти природу?

- А як ти можеш їй допомогти?

Висновок. Природа — джерело нашого здоров'я.

Робота у групах

(На дошці дерево з написом «Чинники здоров'я».)

Кожна група отримує квітку, на якій вказаний один із чинників режиму дня:

-сніданок;

-ранкова зарядка;

-обід;

-прогулянка;

-відпочинок;

-допомога батькам;

-виконання домашніх завдань.

.(Діти обговорюють, як вони впливають на здоров'я. Представник від групи розповідає і прикріплює квітку до дерева.)

Висновок. Дотримання усіх складових і врахування усіх чинників є провідною умовою збереження і зміцнення здоров'я.

Робота в зошиті (ст.. 12-13)

V. Підсумок уроку

Вправа «Незавершене речення»

● Для здоров'я корисно...

Вправа «Очікування»

- Чи справдились ваші очікування щодо уроку?

- Як він промайнув?

Азбука здоров'я (додаток)

Використана література:

1.Перша всеукраїнська газета для першого вчителя «Початкова освіта» № 11 (731), червень 2014

2. Как же выстроить режим дня

1032 × 708 – 293 Кб - jpg

3.Режим дня 960 × 720 – 55 Кб – jpg

4.Пункты режима дня продумайте 341 × 380 – 43 Кб – jpg

5.Режим дня очень важен для 865 × 1024 – 146 Кб – jpg

6.Презентация Дети во время 243 × 226 – 47 Кб – jpg

7.Режим дня: ночь 482 × 482 – 148 Кб – jpg

8.рисунки на ногтях гуашью.

676 × 619 – 99 Кб – jpg

                           Додатки

Розробили урок: Бойченко Л.Б., Дзюбенко Н.С., Дзюменко Г.В.,

Миханчук О.В., Онофрійчук О. М., Осадча Л.В.,  учителі Христинівської

ЗОШ І – ІІІ ступенів №2

Урок 7

Клас 3.

Предмет. Основи здоров’я.

Тема. Корисні і шкідливі мікроорганізми. Захисні сили організму. Профілактика інфекцій, що передаються контактним і повітряно-крапельним шляхом.

 Мета: формування ключових компетентностей: навчально-організаційні уміння і навички – співпрацювати у парі, групі, колективі; загальномовленнєві уміння і навички – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту, виділяти нові факти, розпізнавати невідоме; загальнопізнавальні вміння  – встановлювати зв’язок між причиною і наслідком; висловлювати рефлексивні судження; контрольно-оцінні уміння і навички: користуватися способами перевірки, застосовуючи алгоритми й пам’ятки.

предметних компетентностей: дати учням поняття про корисні і шкідливі мікроорганізми; розповісти про основні чинники зниження і посилення захисних сил організму; формувати уявлення школярів про інфекції, що передаються контактним і повітряно-крапельним шляхом; вчити дотримуватись правил поведінки під час епідемії ГРВІ та грипу; виховувати бажання турбуватися про своє здоров’я.

Тип уроку: урок-тренінг.

Особливості проведення уроку: урок розроблений з використанням інтерактивних технологій та ІКТ.

Обладнання: комп’ютер, телевізор, слайд-шоу, котре супроводжує урок, будівельний конструктор, марлеві пов’язки, вирізані силуети дитячих долонь.

Використана література:

1.Пометун О.І. Енциклопедія інтерактивного навчання. – К., 2007. –  144с.

Технології розвитку критичного мислення учнів / Кроуфорд А., Саул В., Метьюз С., Макінстер Д.; Наук. ред., передм. О. І. Пометун. – К.: Вид-во «Плеяди», 2006. – 220с.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

Вправа "Інтерв'ю".

        Учасники стоять по колу. Тренер пропонує кожному обрати  партнера. Учасники по черзі беруть один у одного інтерв'ю з метою дізнатися про іншого щонайменше три будь-яких факти про його здоров’я. Далі кожний учасник пари по черзі представляє іншого учасника всій групі і розповідає, про що зміг дізнатися.

ІІ Зворотній зв’язок

Вправа «Заверш речення»

  • Доглядати за одягом потрібно так:…
  • Головна вимога до взуття така:…

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми уроку.

Проблемне запитання:

  • Чи можуть люди жити, не хворіючи?

Вправа «Займи позицію» (Учні групуються : «Так», «Ні», «Не знаю»)

  • Сьогодні ми дізнаємось, як ,по можливості, уникати хвороб, про причини їх виникнення, як захиститися від грипу та застуди.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Розповідь учителя «Як ми дихаємо» (Слайд  «Органи дихання»)

Практична робота «Скільки часу людина може не дихати». Користуючись годинником або секундоміром, учні визначають, як довго можна не дихати.

Робота з підручником с. 37 «Корисні і шкідливі мікроорганізми»

Практична робота з мікроскопом.

Міні-лекція учителя про корисні і шкідливі мікроорганізми (слайди).

Руханка «Амеба»

Слайд-шоу «Як інфекція потрапляє до організму» (слайди).

Робота за малюнком (с. 38), відповіді на запитання.

Робота зі словником. Завдання – знайти значення слова «Імунітет».

Самостійна робота з підручником. Завдання: дізнатися, що посилює імунітет, що послаблює.

Вправа «Вимуруй стіну»

  • Хвороботворному «десанту» (хвороботворним бактеріям) перепинить шлях міцний мур імунітету. (Використовуючи деталі будівельного конструктора, діти будують стіну імунітету. Кожна дитина, що будує стіну, кладе «цеглинку», називаючи відповідний чинник, який посилює імунітет). (Стіну  не руйнувати!)

Інформаційне повідомлення «Як захиститися від грипу та застуди»

Руханка «Так чи ні» (Учитель говорить речення, діти плещуть у долоні і говорять «Так-так-так!», якщо судження правильне, якщо ні – тупають ногами і говорять «Ні-ні-ні!»

  • Біль у горлі – це ознака застуди.
  • Грип – це захворювання, збудником якого є вірус.
  • Відчувши симптоми застуди, іди до школи.
  • Під час епідемії грипу у школах оголошують карантин
  • Не обов’язково мити руки з милом.

ІV. Закріплення нових знань.

Практична робота.

Робота в парі. Зав’язування марлевих пов’язок.

Пантоміма «Сестричка Оля захворіла на грип»

VІ.  Підсумок уроку, оцінювання результатів, рефлексія.

Вправа «Вимуруй стіну» (закінчення) Учні добудовують «стіну», називаючи чинники, які запобігають захворюванню на ГРВІ та грип

Вправа «Суцвіття порад» (створення пам’ятки корисних порад по запобіганню захворювань)

Перегляд «слайду настрою»

-         Давайте подякуємо один одному за урок!

Додаток для створення слайдів